Zwiadowcy

Czuwaj!

Wrzucamy kilka zdjęć z ostatniego obozu w Lewinie Kłodzkim. Przypomnijmy sobie ten wspaniały czas!

Zbiórka sobotnia - geocaching nad Jeziorem Panieńskim

Nasi zwiadowcy spróbowali swoich sił w geocachingu - grze terenowej polegającej na odnajdywaniu ukrytych "skarbów" za pomocą odbiornika GPS, w rejonie Jeziora Panieńskiego w Kotowicach pod Wrocławiem.
Zbiórka była wymagająca - spakowanie plecaków, wczesna pobótka i przejazd pociągiem do stacji Zakrzów-Kotowice, gdzie rozpoczęło się nasza przygoda z geocauchingiem. Po wstępnych instrukcjach dh Bartka, skauci uzbrojeni w aplikację GPS zaczęli odnajdywać ukryte na trasie skrytki. Odnaleźli wszystkie, nawet, te, które wcześniej nie udało się znaleźć dh Bartkowi w czasie zwiadu terenowego! Gratulacje!!!
Prawdziwym wyzwaniem okazało się przejście do wieży widokowej nad Odrą w Kotowicach - pierwsza przeszkodą była droga gruntowa, która została zaorana, a po pokonaniu sporego odcinka trasy, okazało się, że roztopy utworzyły rozległe jeziora uniemożliwiające dalszą drogę. Pozostał nam do wyboru odwrót lub przebicie się przez las z rozlewiskami. Przejście przez rozlewiska było praktycznie niemożliwe, jednak odnaleźliśmy ścieżkę utworzoną przez zwierzynę w najdogodniejszym miejscu. Dzięki wzajemnej pomocy udało się nam "suchą nogą" pokonać ten trudny odcinek i kontynuować dalszą wędrówkę. Widoki z wieży były wspaniałe, a ci zostali na dole odnaleźli magnetyczną skrytkę geocachingową ukrytą u podnóża wieży.
Kolejnym etapem wyprawy było dotarcie nad Jezioro Panieńskie, gdzie przygotowaliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski z pieczywem. Tu dh Bartek powiedział poselstwo, wręczyliśmy zdobyte przez niektórych skautów naszywki WNET i ruszyliśmy na stację kolejową.
Skauci świetnie się spisali, utworzyli dobrą grupkę i myślę że mimo zmęczenia, ubłocenia butów i spodni wrócili do domów pełni wrażeń i radośni ze spotkania i wspólnej wyprawy.
dh. Grzegorz Jaskóła, dh Bartłomiej Chwiłkowski

28-11-2020 r.

Czuwaj!

W jesiennej aurze odbyła się nasza ostatnia zbiórka.

Zachowując wymagane środki bezpieczeństwa, spędziliśmy kilka godzin na świeżym powietrzu.

Zgodnie  z  formacją Domu Bożego pochyliliśmy się nad „Zaszczytem życia z Jezusem we wspólnocie”. I udało nam się doświadczyć tej Wspólnoty Skautów Króla właśnie na tej zbiórce.

W malutkich grupkach przemierzyliśmy park Skowroni. Po drodze czekały na nas listy z zadaniami, ćwiczenia do wykonania i piękna jesienna pogoda. Celem naszej wędrówki było dojście do ogródków działkowych, gdzie mogliśmy upiec przyniesione przez siebie kiełbaski. Tam było dużo miejsca na zabawę z zachowaniem właściwych odległości.

Poselstwo z udziałem naszych Wędrowniczek Milenki i Julki przedstawiły zwiadowczynie na podstawie zachęty św. Pawła z listu do Hebrajczyków „Troszczmy się o siebie wzajemnie, by się zachęcać do miłości i do dobrych uczynków (...)”. Właściwie, to było świadectwo z życia jednej z nich.

Piękny to był czas😊.

Jesteśmy wdzięczni Bogu za każdą skautkę i każdego skauta. Ich radość z tego spotkania była wręcz zaraźliwa. Wszyscy głośno mówili o tęsknocie za sobą, za relacjami, a nawet za szkołą😉. Namacalnie doświadczyliśmy „Zaszczytu życia z Jezusem we wspólnocie”.

Zachęceni do troski o siebie nawzajem rozstaliśmy się na parkingu przy lodowisku na ulicy Spiskiej.

.dh. Hania

#SkauciKrolaRazem

Czuwaj!

Czwartkowa zbiórka zastępów Zwiadowców odbyła się na boisku szkolnym przy ul. Drukarskiej.

Z zastępu Odkrywców przeszła do nas dh Julka. Witamy serdecznie😊.

Dokonany został podział na dwa zastępy chłopców i przedstawiony temat formacji rocznej: NAWRACAJCIE SIĘ I WIERZCIE JEZUSOWI.

Z udziałem skautów dh Grzegorz przedstawił poselstwo do słów Ewangelii św. Marka 1,15 Czas się już wypełnił i bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię.

Potem było dużo śmiechu i zdrowej rywalizacji. Na koniec zbiórki dh Bartłomiej sprawnie zaprezentował szybki sposób zwijania liny.

Wspólna zabawa na świeżym powietrzu pokazała nam wszystkim jak dobrze jest być razem.